Op 24 februari stelde de initiatiefgroep vast hoe ze de inventarisatiefase van het onderzoek naar het toekomstig beheer van De Boerhoorn wil uitvoeren. De initiatiefgroep vindt het belangrijk daar de tijd voor te nemen. ‘’We gaan veel gesprekken voeren en dat kun je maar één keer goed doen. We bereiden ons voor door ons in te lezen, maar ook de communicatie over het doel van de gesprekken willen we zorgvuldig doen’’, zo verwoordt initiatiefgroeplid Karin Boer.
 

Alles weten
De initiatiefgroep wil met de inventarisatie alles te weten komen over de huidige situatie van De Boerhoorn. Van gebouw tot gebruikers en van financiën tot bestuur. Een “nulmeting”. Die nulmeting moet de basis worden van ons onderzoek. In een tweede ronde van gesprekken zal verder worden ingezoomd op wensen die er leven bij beheerders, gebruikers en vrijwilligers voor de toekomstige invulling van De Boerhoorn. Dan wordt duidelijk waar knelpunten en ook kansen liggen. Dromen mag en moet zelfs om tot nieuwe mogelijkheden te komen, zo vindt de initiatiefgroep.

In de komende twee maanden worden met de diverse betrokken partijen als Stichting Welzijn de Wolden, de gemeente en de gebruikers van het gebouw afspraken gemaakt voor het eerste inventariserende gesprek. Daarnaast wil de initiatiefgroep ook in gesprek met spelers uit de ‘omgeving’ zoals de Zantingehof, de bibliotheek, de ondernemersvereniging etc. Karin Boer: ‘We proberen als initiatiefgroep een helder beeld te krijgen van alles wat er in en buiten De Boerhoorn omgaat. Een enorme klus, maar wel een hele boeiende!‘

 

Vragen of reacties?
Neem gerust contact op met een van de initiatiefgroepleden of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..